Regulamin zakupów

OGÓLNE WARUNKI HANDLOWE 

 

Niniejsze ogólne warunki handlowe („Warunki”) regulują prawa i obowiązki Państwa jako kupujących oraz nas jako sprzedawców lub przedsiębiorców w ramach stosunków umownych zawieranych za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, w szczególności za pośrednictwem Sklepu internetowego dostępnego na stronie internetowej www.deminas.pl.

Wszelkie informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych zawarte są w polityce przetwarzania danych osobowych, którą znajdziesz tutaj: https://www.deminas.pl/polityka-prywatnosci/

Jak zapewne wiesz, komunikujemy się głównie na odległość. Dlatego nasza Umowa dotyczy również korzystania ze środków komunikacji zdalnej, które pozwalają nam na zawarcie umowy bez jednoczesnej fizycznej obecności naszej i Twojej.

Jeśli jakakolwiek część Regulaminu jest sprzeczna z tym, co wspólnie uzgodniliśmy w ramach procesu realizacji Twojego Zamówienia w Naszym Sklepie Internetowym, niniejsza umowa ma pierwszeństwo przed niniejszym Regulaminem.

 

  1.  NIEKTÓRE DEFINICJE

1.1.    Wykonanie cyfrowe oznacza wszystko to, co możesz nabyć w Sklepie Internetowym poprzez zawarcie Umowy o świadczenie usług cyfrowych, a co jednocześnie obejmuje dane stworzone i dostarczone w formie cyfrowej lub usługę cyfrową, która umożliwia tworzenie, przetwarzanie, przechowywanie danych w formie cyfrowej lub uzyskiwanie dostępu do takich danych.

1.2.    Ceną jest kwota finansowa, którą zapłacisz za Towary;

1.3.    Cena wysyłki to kwota finansowa, którą zapłacisz za dostawę Towarów, obejmująca cenę opakowania, wysyłki, opłaty pocztowe i inne opłaty;

1.4.    Całkowita cena stanowi sumę Ceny i Ceny Wysyłki, wszelkich dodatkowych kosztów i opłat, jeżeli nie można ich było ustalić z góry;

1.5.    VAT jest podatkiem od wartości dodanej zgodnie z obowiązującym prawem;

1.6.    Sklep internetowy prowadzony przez Nas pod adresem www.deminas.pl sklep internetowy, za pośrednictwem którego dokonywany będzie zakup Towarów;

1.7.    Faktura jest dokumentem podatkowym wystawionym zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług na kwotę całkowitą;

1.8.    Jesteśmy spółką Naturzon s.r.o. z siedzibą w Tolstého 3237/13, 05801, Poprad, Republika Słowacka, REGON: 52131050, NIP: 2120901948, VAT ID: SK2120901948, zarejestrowaną w Rejestrze Handlowym prowadzonym przez Sąd Rejonowy w Prešov, wydział Sro, numer akt 37511/P, e-mail info@deminas.pl, numer telefonu: +48604929702, zwaną w ustawie sprzedawcą i/lub przedsiębiorcą; W celu uniknięcia wątpliwości nie jesteśmy operatorami rynku internetowego, a zatem nie jesteśmy osobami, które prowadzą i udostępniają Konsumentom rynek internetowy, nawet za pośrednictwem osoby trzeciej, a zatem nie podlegają szczególnym obowiązkom informacyjnym zgodnie z §§ 16 i 17 Ustawy o ochronie konsumentów.

1.9.    Zamówienie stanowi Twoją nieodwołalną propozycję zawarcia Umowy zakupu Towarów z Nami;

1.10.   Przedsiębiorcą jest osoba wpisana do Rejestru Handlowego, wykonująca działalność gospodarczą na podstawie koncesji na działalność gospodarczą, wykonująca działalność gospodarczą na podstawie koncesji innej niż koncesja na działalność gospodarczą, zgodnie z przepisami szczególnymi, albo osoba prowadząca produkcję rolną, wpisana do rejestru na podstawie przepisów szczególnych.

1.11.   Konsumentem jest osoba fizyczna, która zawierając i wykonując umowę konsumencką nie działa w ramach swojej działalności gospodarczej lub innego rodzaju działalności gospodarczej.

1.12.   Umową sprzedaży konsumenckiej jest umowa sprzedaży zawarta między przedsiębiorcą jako sprzedawcą a Konsumentem jako kupującym, jeżeli przedmiotem sprzedaży jest jakakolwiek rzecz ruchoma, w tym rzecz z elementami cyfrowymi, woda, gaz lub energia elektryczna sprzedawane w ograniczonej ilości lub w określonej ilości, nawet jeśli rzecz ta nie została jeszcze wytworzona lub wyprodukowana, w tym według specyfikacji Konsumenta jako kupującego.

1.13.   Towary to wszystko, co możesz kupić w sklepie internetowym,

1.14.   Konto Użytkownika to konto utworzone na podstawie podanych przez Ciebie danych, umożliwiające przechowywanie wprowadzonych danych oraz historii zamówionych Towarów i zawartych umów lub dostęp i korzystanie z Treści Cyfrowych dostarczonych na podstawie Umowy o świadczenie usług cyfrowych;

1.15.   Jesteś osobą dokonującą zakupów w naszym sklepie internetowym, zwaną dalej Kupującym. Podając w zamówieniu swój numer identyfikacyjny (IČO), potwierdzasz, że postanowienia niniejszego Regulaminu, przeznaczonego specjalnie dla Przedsiębiorców, a także warunki umowy uzgodnione między nami, będą miały do ​​Ciebie zastosowanie, przy czym nadal przysługuje Ci pełna ochrona przed nieuczciwymi i agresywnymi praktykami handlowymi oraz przed działaniami oszukańczymi i zaniechaniami w granicach obowiązujących przepisów prawa;

1.16.   Potwierdzenie zamówienia jest potwierdzeniem elektronicznym, w którym potwierdzamy, że otrzymaliśmy Twoje zamówienie.

1.17.   Umowa jest umową kupna-sprzedaży zawieraną na podstawie prawidłowo wypełnionego Zamówienia przesłanego za pośrednictwem Sklepu Internetowego i zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Państwa od Nas potwierdzenia zawarcia umowy. 

1.18.   Umową zawieraną na odległość jest umowa zawarta między przedsiębiorcą a konsumentem wyłącznie za pośrednictwem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności przedsiębiorcy i konsumenta, w szczególności za pośrednictwem interfejsu internetowego, poczty elektronicznej, telefonu, faksu, listy mailingowej lub katalogu ofert („Umowa”).

1.19.   Kodeks cywilny to słowacka ustawa nr 40/1964 Dz.U. z późniejszymi zmianami.

1.20.   Ustawą o ochronie konsumentów jest słowacka ustawa nr 108/2024 Dz.U. o ochronie konsumentów oraz o zmianie niektórych ustaw.

 

  1.  POSTANOWIENIA OGÓLNE I INSTRUKCJE

2.1.    Zakup Towarów możliwy jest wyłącznie za pośrednictwem interfejsu internetowego Sklepu.

2.2.    Kupując Towary, masz obowiązek podać nam wszystkie informacje w sposób prawidłowy, kompletny i zgodny z prawdą. W związku z tym uznajemy, że informacje, które nam podałeś/aś podczas zamawiania Towarów, są prawidłowe, kompletne i zgodne z prawdą.

 

  1.  ZAWARCIE UMOWY

3.1.    Umowę z Nami można zawrzeć wyłącznie w języku polskim.

3.2.    Umowa zawierana jest na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego, a koszty korzystania ze środków porozumiewania się na odległość, z których korzystasz przy zawieraniu Umowy na odległość, ponosisz Ty. Koszty te nie zwiększają Ceny Całkowitej Towarów, ani nie odbiegają w żaden sposób od stawki podstawowej, którą płacisz za korzystanie z tych środków (tj. w szczególności za dostęp do Internetu), dlatego nie musisz liczyć się z żadnymi dodatkowymi kosztami naliczanymi przez Nas ponad Cenę Całkowitą. Składając Zamówienie, wyrażasz zgodę na korzystanie ze środków porozumiewania się na odległość.

3.3.    Abyśmy mogli zawrzeć Umowę, musisz utworzyć projekt Zamówienia w Sklepie Internetowym. Projekt ten musi zawierać następujące informacje:

  1. a) Informacje o zakupionym Towarze (w Sklepie Internetowym zaznaczasz Towary, których zakupem jesteś zainteresowany, klikając przycisk „Dodaj do koszyka”);
  2. b)   Informacje o Cenie, Cenie Wysyłki, VAT, sposobie płatności Ceny Całkowitej oraz żądanym sposobie dostawy Towarów; informacje te zostaną wprowadzone podczas tworzenia propozycji Zamówienia w środowisku użytkownika Sklepu Internetowego, natomiast informacje o Cenie, Cenie Wysyłki, VAT i Cenie Całkowitej zostaną automatycznie uwzględnione przez Nas w propozycji Zamówienia na podstawie wybranych przez Ciebie Towarów oraz sposobu dostawy;
  3. c)   Twoje dane identyfikacyjne służące umożliwieniu nam dostarczenia Towarów, w szczególności Twoje imię, nazwisko, adres dostawy, numer telefonu i adres e-mail;

3.4.    Podczas tworzenia projektu zamówienia możesz zmieniać i sprawdzać dane aż do momentu jego utworzenia.

3.5.    Po sprawdzeniu utworzysz zamówienie klikając przycisk „Zamów z obowiązkiem zapłaty”. Przed kliknięciem przycisku należy potwierdzić zapoznanie się z Regulaminem i jego akceptację, w przeciwnym razie złożenie Zamówienia nie będzie możliwe. Do potwierdzenia i akceptacji służy pole wyboru. Po kliknięciu przycisku „Zamów z obowiązkiem zapłaty ” wszystkie wypełnione dane zostaną przesłane bezpośrednio do Nas.

3.6.    Potwierdzimy Twoje Zamówienie tak szybko, jak to możliwe po jego otrzymaniu przez Nas, za pomocą wiadomości wysłanej na Twój adres e-mail podany w Zamówieniu. Potwierdzenie będzie zawierało podsumowanie Zamówienia oraz niniejszy Regulamin. Nasze potwierdzenie Zamówienia nie stanowi jeszcze zawarcia Umowy między Nami a Tobą.  

3.7.    Mogą również wystąpić przypadki, w których nie będziemy mogli zawrzeć z Tobą Umowy. Dotyczy to głównie sytuacji, gdy Towary nie są dostępne lub gdy zamówisz większą liczbę Towarów niż dopuszczamy. Zawsze jednak poinformujemy Cię z wyprzedzeniem o maksymalnej liczbie Towarów w Sklepie Internetowym, dlatego nie powinno to być dla Ciebie zaskoczeniem. W przypadku braku możliwości zawarcia Umowy, skontaktujemy się z Tobą i prześlemy ofertę zawarcia Umowy w formie zmienionej w stosunku do Zamówienia. W takim przypadku Umowa zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia przez Ciebie naszej oferty.

3.8.    Po sprawdzeniu zamówienia prześlemy Państwu osobne Potwierdzenie zawarcia umowy. Potwierdzenie zawarcia umowy z naszej strony powoduje zawarcie Umowy między nami a Państwem. Regulamin w wersji obowiązującej w dniu złożenia zamówienia stanowi integralną część Umowy.

3.9.    W przypadku, gdy w Sklepie Internetowym lub w projekcie Zamówienia podana zostanie ewidentnie błędna Cena, głównie z powodu błędu technicznego, nie jesteśmy zobowiązani do dostarczenia Państwu Towaru po tej Cenie, nawet jeśli otrzymali Państwo potwierdzenie Zamówienia. W takiej sytuacji skontaktujemy się z Państwem niezwłocznie i prześlemy ofertę zawarcia nowej Umowy w formie zmienionej w stosunku do Zamówienia. W takim przypadku nowa Umowa zostanie zawarta z chwilą potwierdzenia przez Państwa Naszej oferty. Jeśli nie potwierdzą Państwo Naszej oferty w ciągu 3 dni od jej wysłania, jesteśmy uprawnieni do anulowania Państwa Zamówienia. Za oczywisty błąd w Cenie uważa się na przykład sytuację, gdy Cena wyraźnie nie odpowiada cenie zwyczajowo stosowanej u innych sprzedawców w momencie składania Zamówienia lub gdy w Cenie wyraźnie brakuje jakiejś kwoty lub jest ona dodatkowo podana.

3.10.   W przypadku zawarcia Umowy będziesz zobowiązany do zapłaty Ceny Całkowitej.

3.11.   Jeśli posiadasz Konto Użytkownika, możesz złożyć Zamówienie za jego pośrednictwem. Nawet w tym przypadku masz obowiązek sprawdzić poprawność, prawdziwość i kompletność wstępnie wypełnionych danych. Sposób składania Zamówienia jest jednak identyczny jak w przypadku kupującego bez Konta Użytkownika, z tą jednak zaletą, że nie musisz wielokrotnie wpisywać swoich danych identyfikacyjnych.

3.12.   W niektórych przypadkach umożliwiamy skorzystanie z rabatu przy zakupie Towarów. Aby przyznać rabat, należy wypełnić szczegóły rabatu w wyznaczonym polu w ofercie zamówienia. W takim przypadku Towary zostaną dostarczone z rabatem.

 

  1.  KONTO UŻYTKOWNIKA

4.1.    Na podstawie dokonanej rejestracji w Sklepie Internetowym uzyskasz dostęp do swojego Konta Użytkownika.

4.2.    Podczas rejestracji Konta Użytkownika Twoim obowiązkiem jest podanie wszystkich danych prawidłowo i zgodnie z prawdą oraz ich aktualizacja w przypadku zmiany.

4.3.    Dostęp do Konta Użytkownika jest zabezpieczony nazwą użytkownika i hasłem. Obowiązkiem Użytkownika jest zachowanie poufności tych danych dostępowych i nieudostępnianie ich nikomu. Nie ponosimy odpowiedzialności za niewłaściwe wykorzystanie tych danych.

4.4.    Konto użytkownika jest osobiste i nie masz prawa zezwalać na jego używanie osobom trzecim.

4.5.    Mamy prawo anulować Twoje Konto Użytkownika, w szczególności jeżeli nie korzystasz z niego przez okres dłuższy niż 24 miesiące, po odstąpieniu od Umowy lub jeżeli naruszysz swoje zobowiązania wynikające z Umowy.

4.6.    Konto użytkownika może nie być dostępne w sposób ciągły, w szczególności ze względu na konieczną konserwację sprzętu i oprogramowania.

 

  1.  ARUNKI CENOWE I PŁATNOŚCI, ZASTRZEŻENIE PRAWA WŁASNOŚCI, USŁUGI DODATKOWE

5.1.    Cena jest zawsze podana w sklepie internetowym, w ofercie zamówienia oraz w Umowie. W przypadku rozbieżności między ceną podaną za Towar w sklepie internetowym a ceną podaną w ofercie zamówienia, obowiązuje cena podana w ofercie zamówienia, która zawsze będzie identyczna z ceną podaną w Umowie. Oferta zamówienia zawiera również cenę za dostawę lub warunki, na których dostawa jest bezpłatna.

5.2.    Łączna cena zgodnie z punktem 1.4 podana jest łącznie z podatkiem VAT, obejmującym wszelkie opłaty przewidziane przepisami prawa szczególnego.

5.3.    Będziemy wymagać od Ciebie zapłaty Ceny Całkowitej po zawarciu Umowy, a przed dostawą Towarów. Możesz zapłacić Cenę Całkowitą w następujący sposób:

a.) Płatność kartą- online. W tym przypadku płatność jest realizowana za pośrednictwem bramki płatniczej GoPay, a płatność podlega regulaminowi tej bramki płatniczej. Dane karty płatniczej nie są przekazywane sprzedawcy. 

b.) Za pobraniem. W tym przypadku płatność zostanie zrealizowana przy odbiorze Towaru, a nie przy jego wydaniu. W przypadku płatności gotówką przy odbiorze, Cena Całkowita jest płatna przy odbiorze Towaru.

 

5.4.    Faktura zostanie wystawiona w formie elektronicznej po zapłaceniu Ceny Całkowitej i wysłana na adres e-mail podany w Zamówieniu.

5.5.    Własność Towarów przejdzie na Ciebie dopiero po zapłaceniu Ceny Całkowitej i dostarczeniu Towarów. W przypadku płatności przelewem, Cena Całkowita zostanie zapłacona poprzez zaksięgowanie środków na Naszym koncie, w pozostałych przypadkach płatność zostanie zrealizowana w momencie zapłaty.

5.6.     Dodatkowe usługi związane z zamówieniem:
a,        Przesyłka bez ryzyka (GIFT2)
Klient ma możliwość dodania do zamówienia usługi „Przesyłka bez ryzyka”. W przypadku zagubienia przesyłki w transporcie lub jej uszkodzenia, Sprzedawca zapewni natychmiastową wysyłkę nowej przesyłki, bez konieczności oczekiwania na wyjaśnienie sprawy przez przewoźnika. Usługa ta jest dobrowolna, opcjonalna i płatna. Dotyczy tylko jednej przesyłki zastępczej.

Klient aktywuje usługę, zaznaczając odpowiednie pole w koszyku zamówienia. Usługa ta nie ogranicza prawa Klienta do złożenia reklamacji lub odstąpienia od umowy.


________________________________________
b,      Natychmiastowa wymiana produktu do 180 dni (GIFT3)
Wybierając tę ​​usługę opcjonalną, klient ma gwarancję natychmiastowej wymiany produktu w przypadku awarii, awarii lub uszkodzenia w wyniku normalnego użytkowania. Usługa ważna jest przez 180 dni od daty zakupu. Klient nie musi czekać na rozpatrzenie reklamacji – nowy produkt zostanie do niego wysłany niezwłocznie po zgłoszeniu problemu. Usługa jest odpłatna i nie dotyczy uszkodzeń powstałych w wyniku niewłaściwego użytkowania lub uszkodzeń mechanicznych z winy klienta. 

Klient aktywuje usługę poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w koszyku zamówienia. Usługa ta nie ogranicza prawa Klienta do złożenia reklamacji lub odstąpienia od umowy.


________________________________________
c,      Kawa dla Zuzanny z magazynu (1GIFT)
Klient może dobrowolnie wpłacić symboliczną kwotę jako dowód wdzięczności.

Kwota ta jest dobrowolna i nie wpływa na sprzęt ani jakość samego zamówienia. Ma ona charakter moralnego uznania i nie jest powiązana z konkretną usługą.

 

 

  1.  DOSTAWA TOWARU, PRZENIESIENIE RYZYKA PRZYPADKOWEGO USZKODZENIA I PRZYPADKOWEGO POGORSZENIA ORAZ UTRATY PRZEDMIOTU ZAKUPU

6.1.    Dostawa towaru odbędzie się w wybrany przez Ciebie sposób. Aktualne metody dostawy i ceny znajdziesz tutaj: https://www.deminas.pl/dostawa-i-metody-platnosci 

6.2.    Dostawa towaru możliwa jest wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.

6.3.    Jesteśmy zobowiązani dostarczyć Państwu Towar niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 30 dni od daty zawarcia Umowy, chyba że uzgodnimy inaczej. Towary są dostarczane z chwilą odbioru przez Państwa lub osobę przez Państwa wskazaną, albo z chwilą przekazania ich przez nas przewoźnikowi wskazanemu przez Państwa, poza zaproponowanymi przez nas opcjami transportu. Jeżeli Towary wymagają montażu lub instalacji przez Nas, uznaje się je za dostarczone dopiero z chwilą zakończenia montażu lub instalacji.

6.4.    W trakcie realizacji Umowy mogą zaistnieć okoliczności, które wpłyną na termin dostawy zamówionych przez Państwa Towarów. O zmianie terminu dostawy i nowym przewidywanym terminie dostawy zamówionych Towarów poinformujemy Państwa niezwłocznie drogą mailową, przy czym Państwa prawo do odstąpienia od Umowy nie zostanie naruszone. Powiadomienie o nowym terminie dostawy Towarów zawiera również prośbę o wskazanie, czy nalegają Państwo na dostawę zamówionych Towarów w nowym terminie. 

6.5.   Odbierając Towar od przewoźnika, masz obowiązek sprawdzić integralność opakowania Towaru i, w przypadku jakichkolwiek uszkodzeń, niezwłocznie powiadomić o tym przewoźnika oraz Nas. Jeśli opakowanie jest uszkodzone, co wskazuje na nieautoryzowaną manipulację i wtargnięcie do przesyłki, nie masz obowiązku odbioru Towaru od przewoźnika.

6.6.    Jesteś zobowiązany/a do odbioru Towarów w uzgodnionym miejscu i czasie. Jeżeli nie odbierzesz dostarczonych Towarów zgodnie ze zdaniem poprzednim, skontaktujemy się z Tobą w tej sprawie drogą mailową. Dostarczymy Ci Towary ponownie na podstawie Twojego pisemnego żądania wysłanego nie później niż 14 dni od daty, w której miałeś/aś odebrać Towary, a Ty zobowiązujesz się do pokrycia nam wszelkich kosztów związanych z ponownym dostarczeniem Towarów na Twoje żądanie. W przypadku naruszenia przez Ciebie obowiązku odbioru Towarów, z wyjątkiem przypadków określonych w punkcie 6.4 niniejszych Warunków, nie będzie to skutkować naruszeniem Naszego obowiązku dostarczenia Ci Towarów. Jednocześnie, nieodebranie Towarów nie będzie podstawą do odstąpienia od Umowy zawartej między nami a Tobą. Jeżeli nie odbierzesz Towarów nawet w dodatkowym terminie, będziemy uprawnieni do odstąpienia od Umowy z powodu istotnego naruszenia Umowy przez Ciebie. Jeżeli zdecydujemy się skorzystać z tego prawa, odstąpienie będzie skuteczne w dniu, w którym doręczymy Ci to odstąpienie. Odstąpienie od Umowy nie ma wpływu na roszczenia o odszkodowanie za poniesioną szkodę w wysokości rzeczywistych kosztów próby dostarczenia Towarów na Twoje życzenie ani na jakiekolwiek dalsze roszczenia o odszkodowanie za szkodę, jeśli takowe istnieją.

6.7.    Jeżeli z przyczyn leżących po Twojej stronie Towary zostaną dostarczone wielokrotnie lub w sposób inny niż uzgodniony w Umowie, jesteś zobowiązany/a do zwrotu Nam kosztów związanych z tą wielokrotną dostawą na Twoje żądanie. Dane do płatności tych kosztów prześlemy Ci na Twój adres e-mail wskazany w Umowie, a płatność jest płatna w ciągu 14 dni od otrzymania wiadomości e-mail.

6.8.    Ryzyko przypadkowego zniszczenia, pogorszenia i utraty Towarów przechodzi na Ciebie z chwilą ich dostarczenia. W przypadku, gdy nie odbierzesz Towarów lub odmówisz ich odbioru, z wyjątkiem przypadków określonych w punkcie 6.4 niniejszych Warunków, ryzyko przypadkowego zniszczenia, pogorszenia i utraty Towarów przechodzi na Ciebie z chwilą, gdy miałeś możliwość ich odbioru, ale z przyczyn leżących po Twojej stronie odbiór nie nastąpił. Przejście ryzyka przypadkowego zniszczenia, pogorszenia i utraty Towarów oznacza, że ​​od tego momentu ponosisz wszelkie konsekwencje związane z utratą, zniszczeniem, uszkodzeniem lub obniżeniem wartości Towarów.

 

  1. PRAWA Z TYTUŁU ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA WADY (REKLAMACJE)

7.1.1.   Jeżeli jesteś Przedsiębiorcą, zobowiązujemy się dostarczyć Ci Towar w uzgodnionej jakości, ilości i bez wad.

7.1.2.   Jeśli jesteś Konsumentem, zobowiązujemy się dostarczyć Ci Towar zgodnie z ogólnymi wymogami określonymi w § 617 Kodeksu Cywilnego oraz uzgodnionymi wymogami określonymi w § 616 Kodeksu Cywilnego, wynikającymi z właściwości Towarów zamówionych przez Ciebie w Naszym Sklepie Internetowym lub w Naszych materiałach promocyjnych dotyczących dostarczonych Towarów, oraz bez wad. Towar może nie być zgodny z ogólnymi wymogami określonymi w § 617 Kodeksu Cywilnego, jeżeli przy zawarciu Umowy wyraźnie poinformowaliśmy Cię, że dana właściwość nie spełnia tych ogólnych wymogów, a Ty wyraźnie i odrębnie wyraziłeś na to zgodę.

7.1.3.   Sprzedawany Towar jest zgodny z ogólnymi wymaganiami określonymi w § 617 Kodeksu cywilnego, jeżeli:

a.) nadaje się do wszelkich celów, do których zwykle wykorzystuje się towary tego samego rodzaju, biorąc pod uwagę w szczególności przepisy prawne, normy techniczne lub kodeksy postępowania mające zastosowanie w danym sektorze, jeżeli nie opracowano norm technicznych;

b.) odpowiada opisowi i jakości próbki lub modelu, które udostępniliśmy Państwu przed zawarciem Umowy;

c.) jest dostarczany wraz z akcesoriami, opakowaniem, w tym instrukcjami dla produktów, które muszą zawierać instrukcje;

d.) jest dostarczany w ilości, jakości i z właściwościami, w tym funkcjonalnością, kompatybilnością, bezpieczeństwem i zdolnością do zachowania funkcjonalności i wydajności (żywotności) przy normalnym użytkowaniu, które są wspólne dla Towarów tego samego rodzaju i których można rozsądnie oczekiwać ze względu na charakter sprzedawanych Towarów, biorąc pod uwagę wszelkie publiczne oświadczenia z naszej strony lub publiczne oświadczenia innej osoby w tym samym łańcuchu dostaw, w tym producenta, lub w jego imieniu, w szczególności podczas promowania Towarów lub na ich etykiecie, zgodnie z którymi za producenta uważa się producenta Towarów, importera Towarów na rynek Unii Europejskiej z państwa trzeciego lub inną osobę, która identyfikuje się jako producent poprzez umieszczenie swojej nazwy, znaku towarowego lub innego znaku odróżniającego na Towarach. Ponosimy odpowiedzialność za wady Towarów w chwili dostawy w zakresie Naszego zobowiązania określonego w art. 7.1.1. lub 7.1.2. niniejszych Warunków.

7.1.4.   Jeżeli jesteś Przedsiębiorcą, nie ponosimy odpowiedzialności za wady Towaru w następujących przypadkach:

7.1.4.1  jeżeli o istniejących wadach zostali Państwo poinformowani lub powinni byli Państwo wiedzieć o wadach na podstawie okoliczności zawarcia Umowy, a wady te nie są sprzeczne z uzgodnionymi właściwościami Towarów;

7.1.4.2  jeżeli wady Towaru powstały po odebraniu Towaru przez Ciebie, pod warunkiem, że wady nie powstały z powodu naruszenia Naszych zobowiązań lub miałeś możliwość odbioru Towaru zgodnie z Artykułem 6 niniejszych Warunków i odmówiłeś odbioru Towaru bez podstawy prawnej lub nie odebrałeś Towaru;

7.1.4.3  jeżeli nie powiadomiłeś o widocznych wadach Towarów w odpowiednim czasie zgodnie z Artykułem 7.3.1 niniejszych Warunków;

7.1.4.4  jeżeli nie powiadomiłeś o wadach ukrytych Towarów w odpowiednim terminie zgodnie z Artykułem 7.3.2 niniejszych Warunków;

7.1.4.5  Nie ponosimy odpowiedzialności za wady Towarów używanych, powstałe w wyniku użytkowania lub zużycia. Nie ponosimy odpowiedzialności za wady Towarów sprzedawanych po niższej cenie, dla której uzgodniono niższą cenę.

7.1.5   Jeżeli jesteś Konsumentem, nie ponosimy odpowiedzialności za wady i właściwości Towarów w przypadkach, gdy:

7.1.5.1.  nie zgłosiłeś wad Towaru w terminie wskazanym w pkt. 7.4.1 niniejszego Regulaminu;

7.1.5.2.  właściwości Towarów nie odpowiadają ogólnym wymaganiom określonym w § 617 Kodeksu cywilnego, o czym zostali Państwo wyraźnie poinformowani przez Nas na piśmie i wyraźnie wyrazili Państwo pisemną zgodę na taką niezgodność;

7.1.6.  Ogólny okres gwarancji wynosi 24 miesiące. Okres gwarancji rozpoczyna się z chwilą odbioru Towaru przez Klienta.

7.1.7.  Twoje prawa z tytułu odpowiedzialności za wady Towarów objętych gwarancją wygasają, jeśli nie skorzystasz z nich w okresie gwarancji. Jednakże, musisz skorzystać z praw z tytułu odpowiedzialności za wady Towarów ulegających szybkiemu pogorszeniu najpóźniej w dniu następującym po dniu zakupu, w przeciwnym razie Twoje prawa wygasną.

7.2.    Sprzedany Towar jest wadliwy, jeżeli nie spełnia uzgodnionych wymagań i ogólnych wymagań, o których mowa w punktach powyżej, lub jeżeli jego użytkowanie jest uniemożliwione lub ograniczone przez prawa osób trzecich, w tym prawa własności intelektualnej. Gwarantujemy, że w chwili przeniesienia ryzyka przypadkowego zniszczenia, pogorszenia i utraty Towaru, zgodnie z punktem 6.8 Warunków, Towar jest wolny od wad, w szczególności, że:

a.)   odpowiada opisowi, rodzajowi, ilości i jakości oraz ma właściwości, które z Państwem uzgodniliśmy, a jeżeli nie uzgodniono ich wyraźnie – te, które podaliśmy w opisie Towarów, lub te, których można rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towarów;

b.)   nadaje się do celów przez nas wskazanych lub do celów, które są zwykle stosowane w przypadku towarów tego rodzaju i jest funkcjonalny;

c.)   charakteryzuje się określoną zdolnością do współdziałania ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem, z którym powszechnie używane są Towary tego samego rodzaju, bez konieczności zmiany sprzedawanych Towarów, sprzętu komputerowego lub oprogramowania (kompatybilność) oraz określoną zdolnością do współdziałania ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem innym niż ten, z którym powszechnie używane są Towary tego samego rodzaju (interoperacyjność);

d.)   jest dostarczany ze wszystkimi akcesoriami, jeżeli tak uzgodniono z Tobą w Umowie.

7.3.    Warunki dochodzenia roszczeń z tytułu odpowiedzialności za wady (reklamacje) specjalnie dla przedsiębiorców (zamówienie z numerem identyfikacyjnym, numerem identyfikacyjnym VAT lub numerem identyfikacyjnym VAT)

 

7.3.1.    Masz obowiązek zgłosić wadę i wskazać ją niezwłocznie po jej wykryciu, nie później jednak niż w terminie 3 dni od otrzymania Towaru.

7.3.2.    Aby skorzystać z prawa wynikającego z odpowiedzialności za wady (reklamacji), należy przesłać wadliwy Towar na adres: Fulfillment.cz - Naturzon, CTPark Prague North Hala D8.7 B, 277 45, Úžice - Kozomín, Republika Czeska.

7.3.3.    Prawo do odpowiedzialności za pozostałe (ukryte) wady Towaru masz obowiązek wykonać w sposób określony w pkt. 7.5.1 poniżej, niezwłocznie po stwierdzeniu wady Towaru, nie później jednak niż przed upływem okresu gwarancji.

7.3.4.    W przypadku dostarczenia Towaru w uszkodzonym lub uszkodzonym opakowaniu, prosimy o nieprzyjmowanie takiego Towaru od przewoźnika i niezwłoczne powiadomienie nas o tym fakcie drogą mailową na adres info@deminas.pl. W przypadku stwierdzenia oczywistych wad (np. uszkodzeń mechanicznych), zobowiązani są Państwo do niezwłocznego zgłoszenia reklamacji zgodnie z pkt 7.5.1. poniżej. Późniejszych reklamacji z tytułu oczywistych wad Towaru, w tym wad polegających na niekompletności Towaru, nie uwzględniamy.

7.3.5.    Gwarancja obejmuje wszelkie wady Towarów opisane w punkcie 7.2.. i/lub stanowiące naruszenie naszych zobowiązań określonych w punkcie 7.1.1a. niniejszych Warunków.

7.3.6.    Nie możesz skorzystać z prawa do odpowiedzialności za wadę, jeżeli nie ponosimy odpowiedzialności za wady zgodnie z punktem 7.1.5. niniejszych Warunków lub na podstawie przepisów prawa obowiązujących w chwili zawarcia Umowy albo jeżeli wiedziałeś o wadzie przed odebraniem Towarów lub ostrzegliśmy Cię o niej lub z tego powodu udzielono Ci odpowiedniego rabatu od Ceny Towarów.

7.3.7.  Na Towary zakupione przez Przedsiębiorcę udzielana jest gwarancja wynosząca 12 miesięcy od daty odbioru Towaru.

 

 

 

 

7.4.    Warunki dochodzenia roszczeń z tytułu odpowiedzialności za wady (reklamacje) szczególnie dla konsumentów

 

7.4.1.    Przysługujące Ci prawa z tytułu odpowiedzialności za wady powstałe w otrzymanym Towarze możesz zgłosić w terminie 2 miesięcy od dnia wykrycia wady, nie później jednak niż w terminie 24 miesięcy od dnia dostarczenia Towaru. 

7.4.2.    Aby skorzystać z prawa do rękojmi za wady (reklamacji), należy odesłać wadliwy Towar na następujący adres naszej siedziby: Fulfillment.cz - Naturzon, CTPark Prague North Hala D8.7 B, 277 45, Úžice - Kozomín, Republika Czeska. Nie wysyłaj towaru za pobraniem.

7.4.3.    Jeżeli Towar zostanie Państwu dostarczony w uszkodzonym lub uszkodzonym opakowaniu, zalecamy nieprzyjmować takiego Towaru od przewoźnika i niezwłocznie powiadomić nas o tym fakcie drogą mailową na adres info@deminas.pl. W przypadku podjęcia decyzji o przyjęciu takiej przesyłki, konieczne jest sprawdzenie przesyłki w obecności przewoźnika i upewnienie się, że nie brakuje żadnego Towaru oraz że wszystkie Towary są w porządku. Jeżeli podczas sprawdzenia przesyłki zgodnie ze zdaniem poprzednim stwierdzą Państwo, że stan lub liczba zamówionych Towarów nie jest zgodna z zamówieniem, zalecamy sporządzenie protokołu uszkodzenia przesyłki z przewoźnikiem lub zaznaczenie takiej wady w protokole odbioru przewoźnika.  

7.4.4.    W przypadku stwierdzenia dodatkowych oczywistych wad Towaru po jego otrzymaniu (np. uszkodzenia mechaniczne, brak Towaru lub jego części, nieprawidłowy Towar lub jego części), prosimy o niezwłoczne złożenie reklamacji zgodnie z pkt 7.5.1 poniżej. Zastrzegamy sobie prawo do odrzucenia późniejszej reklamacji z powodu oczywistych wad Towaru, w tym wady polegającej na niekompletności Towaru.

7.4.5.    Nie możesz skorzystać z prawa do odpowiedzialności za wady, jeżeli nie ponosimy odpowiedzialności za wady zgodnie z punktem 7.1.6 niniejszych Warunków lub zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w chwili zawarcia Umowy.

7.4.6.    Prawo do dochodzenia roszczeń z tytułu wad przysługuje Ci w sposób określony w pkt. 7.5.1. oraz w terminie określonym w pkt. 7.4.1. niniejszych Warunków.

 

7.5.1.    W przypadku wady Towaru, w szczególności jeśli którykolwiek z warunków określonych w punkcie 7.1.7. nie jest spełniony, mogą Państwo powiadomić Nas o takiej wadzie i skorzystać z przysługujących Państwu praw z tytułu odpowiedzialności za wady (tj. zgłosić reklamację Towaru) wysyłając wiadomość e-mail na adres info@deminas.pl. Mogą Państwo również skorzystać z udostępnionego przez Nas wzoru formularza reklamacyjnego, który znajduje się tutaj: wzór formularza reklamacyjnego.

7.5.2.    W zgłoszeniu, w którym składasz reklamację, prosimy o podanie w szczególności opisu wady Towaru oraz danych identyfikacyjnych, w tym adresu e-mail, na który chcesz otrzymać powiadomienie o sposobie rozpatrzenia reklamacji, a także wskazanie, z którego z roszczeń z tytułu odpowiedzialności za wady, określonych w pkt 7.6.3. do 7.6.7. składasz reklamację.

7.5.3.    Składając reklamację, prosimy również o przedstawienie dowodu zakupu Towaru (faktury) w celu udokumentowania jego nabycia u nas.

7.5.4.    Za dzień złożenia reklamacji uważa się dzień doręczenia wadliwego Towaru wraz z dokumentami (zgodnie z pkt 7.5.3). Jeżeli Państwa zgłoszenie reklamacyjne będzie niekompletne (w szczególności nieczytelne, niezrozumiałe, niezrozumiałe, nie zawiera wymaganych dokumentów itp.), zwrócimy się do Państwa pisemnie, w szczególności drogą elektroniczną, z prośbą o uzupełnienie złożonej reklamacji. W takim przypadku postępowanie reklamacyjne rozpoczyna się od dnia doręczenia Państwu uzupełnionego zgłoszenia.

7.5.5.    Jeżeli nie uzupełnisz złożonej reklamacji zgodnie z pkt. 7.5.4. niniejszego artykułu bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 10 dni od dnia doręczenia Naszego żądania zgodnie z pkt. 7.5.4. niniejszego artykułu, uznamy Twoje zgłoszenie za bezpodstawne, a jeżeli brakujące informacje, o których uzupełnienie zostałeś poproszony, są niezbędne do rozpatrzenia reklamacji, możemy podjąć decyzję o nierozpatrywaniu takiej niekompletnej reklamacji.

7.6.1.    Na podstawie Twojej decyzji, którą z metod usunięcia wady, określonych w punktach 7.6.3. i 7.6.4. do 7.6.8, zastosujemy, usuniemy wadę w rozsądnym terminie niezbędnym do oceny wady i naprawy lub wymiany towaru, biorąc pod uwagę rodzaj towaru oraz charakter i wagę wady, nie dłuższym niż 30 dni od daty złożenia przez Ciebie reklamacji. Nie udzielamy gwarancji konsumenckiej zgodnie z § 626 Kodeksu cywilnego. Nie jesteśmy zobowiązani do zaakceptowania wybranej przez Ciebie metody usunięcia wady, jeżeli wybrana przez Ciebie metoda jest niemożliwa lub wiązałaby się dla nas z nieuzasadnionymi kosztami, biorąc pod uwagę Cenę Towaru i wagę wady.

7.6.2.    Jeżeli jest to wada, którą możemy usunąć poprzez naprawę, masz prawo do bezpłatnej, terminowej i należytej naprawy wady na Nasz koszt. 

7.6.3.    Zamiast usunięcia wady poprzez jej naprawę, możesz żądać wymiany Towaru.

7.6.4.    Zamiast usunięcia wady Towaru poprzez jego naprawę, możemy zawsze wymienić wadliwy Towar na wolny od wad, jeżeli nie spowoduje to dla Ciebie poważnych niedogodności.

7.6.5.    Po upływie terminu na usunięcie wady, przysługuje Państwu stosowny rabat od Ceny Towaru lub mogą Państwo odstąpić od Umowy. Przysługują Państwu również te same prawa w przypadku, gdy nie usuniemy wady ani nie wymienimy Towaru, odmówimy naprawy lub wymiany Towaru z tego powodu, że naprawa lub wymiana są niemożliwe lub wymagałyby niewspółmiernych kosztów, Towar nadal ma te same wady pomimo naprawy lub wymiany, lub poinformujemy Państwa, że ​​wady nie można naprawić ani wymienić Towaru w rozsądnym terminie lub bez powodowania znacznych niedogodności. Rabat od ceny zakupu musi być proporcjonalny do różnicy między wartością sprzedanego Towaru a wartością, jaką Towar miałby, gdyby był wolny od wad. Zapłacimy Państwu cenę zakupu lub rabat od ceny zakupu w taki sam sposób, w jaki zapłacili Państwo cenę zakupu, chyba że wyraźnie uzgodnimy inną metodę płatności. Poniesiemy wszelkie koszty związane z płatnością.

7.6.6.    Nie możesz odstąpić od Umowy zgodnie z punktem 7.6.6, jeśli przyczyniłeś się do powstania wady lub jeśli wada jest nieistotna. Jeżeli Umowa dotyczy kilku Towarów, możesz odstąpić od Umowy tylko w odniesieniu do Towarów wadliwych. W odniesieniu do pozostałych Towarów możesz odstąpić od Umowy tylko wtedy, gdy nie można rozsądnie oczekiwać, że będziesz zainteresowany zatrzymaniem pozostałych Towarów bez wad.

7.6.7.    Jeżeli wada Towaru jest nieusuwalna i uniemożliwia Ci prawidłowe użytkowanie Towaru, tak jakby był wolny od wad, masz prawo do wymiany Towaru lub odstąpienia od Umowy. Te same prawa przysługują Ci, jeśli wady są usuwalne, ale nie możesz prawidłowo użytkować Towaru z powodu ponownego wystąpienia wady po naprawie lub z powodu dużej liczby wad. 

7.6.8.    Rozpatrzymy Twoją reklamację lub zarzut wady poprzez dostarczenie naprawionego Towaru, wymianę Towaru, wypłatę odpowiedniego rabatu od Ceny Towaru lub poprzez pisemną, uzasadnioną odmowę odpowiedzialności za wady, tj. odrzucenie Twojej reklamacji.

7.7.    Jeżeli jesteś Konsumentem, do korzystania z uprawnień z tytułu odpowiedzialności za wady Towaru stosuje się przepisy art. 619 i nast. Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o ochronie konsumentów.

7.8.    Jeżeli nie uznamy odpowiedzialności za wady lub odrzucimy Twoją reklamację, masz prawo skontaktować się z osobą akredytowaną, upoważnioną lub powiadomioną (np. ekspertem, osobą upoważnioną, akredytowaną lub powiadomioną, autoryzowanym serwisem, instytucją naukową itp.) w celu uzyskania opinii eksperckiej lub opinii profesjonalnej potwierdzającej Naszą odpowiedzialność za wady Towarów.

7.9.    Jeżeli udowodnisz naszą odpowiedzialność za wady Towarów zgodnie z punktem 7.8., masz możliwość ponownego wskazania nam wad Towarów, jednakże prawdą jest, że nie możemy zaprzeczyć tej odpowiedzialności i w związku z tym będziemy zobowiązani do ponownego rozpatrzenia Twojej reklamacji.

7.10.   Koszty związane z uzyskaniem opinii biegłego lub opinii zawodowej zgodnie z pkt. 7.8 niniejszego Regulaminu ponosimy My, przy czym muszą Państwo zwrócić się do Nas o ich zwrot w terminie nie dłuższym niż 2 miesiące od dnia rozpatrzenia ponownej reklamacji. 

7.11.  W przypadku stwierdzenia wady towaru, przysługuje Państwu zwrot kosztów poniesionych w związku z odesłaniem towaru do nas. Mogą Państwo zgłosić roszczenie, żądając zwrotu kosztów drogą mailową lub pisemną, przedstawiając dowód ich uiszczenia.

7.12.   Niniejszym należycie poinformowaliśmy Cię o przysługujących Ci prawach związanych z odpowiedzialnością za wady Towaru. Zawierając Umowę, potwierdzasz, że zapoznałeś się z warunkami reklamacji Towaru z odpowiednim wyprzedzeniem i zrozumieniem.

 

 

  1.   Odstąpienie od umowu

8.1.    Odstąpienie od Umowy, tj. zakończenie stosunku umownego łączącego Nami z Tobą od jego rozpoczęcia, może nastąpić z przyczyn i w sposób wskazany w niniejszym artykule lub w innych postanowieniach Regulaminu, w których wyraźnie przewidziano możliwość odstąpienia.

8.2.    Jeśli jesteś Konsumentem, masz prawo odstąpić od Umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty otrzymania Towaru, zgodnie z postanowieniami § 20 Ustawy o Ochronie Konsumentów. Jeżeli zawarliśmy Umowę obejmującą kilka rodzajów Towarów lub dostawę kilku części Towarów, termin ten rozpoczyna bieg od dnia otrzymania ostatniej partii Towarów. Możesz odstąpić od Umowy w dowolny możliwy do udowodnienia sposób (w szczególności wysyłając wiadomość e-mail). Możesz również skorzystać z udostępnionego przez nas wzoru formularza odstąpienia od Umowy, który znajdziesz tutaj: wzór formularza odstąpienia od umowy. Prawo odstąpienia od Umowy przysługuje Ci wyłącznie w odniesieniu do konkretnego Towaru lub Towarów, jeśli w ramach Umowy dostarczyliśmy lub udostępniliśmy kilka Towarów. Skutki odstąpienia od Umowy dotyczą również wszelkich umów dodatkowych do Umowy, chyba że wyraźnie uzgodnimy inaczej.

8.3.    Jeżeli jesteś Konsumentem i nie dostarczymy Ci Towarów na czas, masz prawo odstąpić od Umowy nawet bez wyznaczenia dodatkowego rozsądnego terminu zgodnie z art. 517(1) Kodeksu cywilnego, jeżeli (i) odmawiamy dostarczenia Ci Towarów, (ii) terminowe dostarczenie miało szczególne znaczenie, biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności zawarcia Umowy, (iii) powiadomiłeś Nas przed zawarciem Umowy, że terminowe dostarczenie ma szczególne znaczenie. 

8.4.    Jednakże nawet będąc Konsumentem nie możesz odstąpić od Umowy w przypadkach, gdy przedmiotem Umowy jest:

8.4.1.    świadczenia usługi, jeżeli usługa została w pełni wykonana, a spełnianie świadczenia rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy za Twoją wyraźną zgodą i zostałeś poinformowany, że w razie wyrażenia przez Ciebie zgody utracisz prawo odstąpienia od Umowy po spełnieniu świadczenia, jeżeli zgodnie z Umową jesteś zobowiązany do zapłaty Ceny;

8.4.2.    sprzedaż Towarów, których Cena zależy od wahań cen na rynku finansowym, na które nie mamy wpływu, a które mogą wystąpić w okresie odstąpienia od Umowy;

8.4.3.    sprzedaż napojów alkoholowych, których Cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy, a których dostawa może nastąpić najwcześniej po upływie 30 dni, a ich Cena zależy od ruchów cen rynkowych, na które nie mamy wpływu;

8.4.4.    sprzedaż Towarów, które zostały wykonane według Twoich specyfikacji lub na zamówienie;

8.4.5.    sprzedaż towarów ulegających szybkiemu zepsuciu lub zepsuciu oraz towarów, które po dostarczeniu zostały nierozłącznie zmieszane z innymi;

8.4.6.    sprzedaż Towarów w opakowaniu ochronnym, które nie nadają się do zwrotu ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych i których opakowanie ochronne zostało uszkodzone po dostarczeniu;

8.4.7.    sprzedaż nagrań dźwiękowych, nagrań wideo, nagrań audiowizualnych lub oprogramowania sprzedawanego w opakowaniu ochronnym, jeżeli oryginalne opakowanie uległo uszkodzeniu po dostarczeniu Towarów;

8.4.8.    sprzedaż czasopism, z wyjątkiem sprzedaży dokonywanej na podstawie umowy prenumeraty;

8.4.9.    dostarczanie treści cyfrowych, jeżeli nie zostały one zapisane na nośniku materialnym i zostały dostarczone za Twoją wyraźną zgodą przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy, a My poinformowaliśmy Cię, że nie przysługuje Ci prawo odstąpienia od Umowy.

8.5.    Termin odstąpienia od Umowy zgodnie z art. 8.2 Regulaminu uważa się za zachowany, jeżeli przed upływem terminu (nie później niż w ostatnim dniu) wyślą nam Państwo oświadczenie o odstąpieniu od Umowy.

8.6.    W przypadku odstąpienia od Umowy, zwrot Ceny zostanie Państwu zwrócony w terminie 14 dni od daty otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy na rachunek bankowy, z którego została zaksięgowana, lub na rachunek bankowy wskazany w oświadczeniu o odstąpieniu od Umowy. Zwrot nastąpi jednak dopiero po zwróceniu Towaru do Nas lub przed przedstawieniem dowodu jego odesłania. Prosimy o odesłanie Towaru w stanie czystym, w miarę możliwości wraz z oryginalnym opakowaniem, akcesoriami i całą dokumentacją.

8.7.    W przypadku odstąpienia od Umowy, towar należy odesłać na adres naszej siedziby: Fulfillment.cz - Naturzon, CTPark Prague North Hala D8.7 B, 277 45, Úžice - Kozomín, Republika Czeska. Nie wysyłaj towaru za pobraniem.

8.8.    W przypadku odstąpienia od Umowy, zgodnie z art. 8.2 Regulaminu, jesteś zobowiązany/a odesłać nam Towar w terminie 14 dni od dnia odstąpienia, ponosząc jednocześnie koszty jego zwrotu. Termin jest zachowany, jeżeli Towar zostanie przekazany do przewozu najpóźniej w ostatnim dniu terminu. Masz natomiast prawo żądać od nas zwrotu uiszczonej przez Ciebie ceny transportu za dostawę Towaru, ale tylko w wysokości odpowiadającej najtańszemu sposobowi dostarczenia Towaru, jaki zaoferowaliśmy.

8.9.    Ponosisz odpowiedzialność za szkody, jeśli Towary ulegną uszkodzeniu w wyniku obchodzenia się z nimi w sposób, który nie jest konieczny ze względu na ich charakter i właściwości. W takim przypadku wystawimy Ci fakturę za powstałe szkody po zwrocie Towarów do nas, a kwota faktury będzie płatna w ciągu 14 dni.

8.10.   Jesteśmy uprawnieni do odstąpienia od Umowy z powodu wyprzedaży zapasów, niedostępności Towarów lub jeśli producent, importer lub dostawca Towarów uzgodniony w Umowie zawiesił produkcję lub wprowadził istotne zmiany, które uniemożliwiły nam wypełnienie naszych zobowiązań wynikających z Umowy lub z powodu siły wyższej, lub jeśli pomimo wszelkich Naszych starań, których można od nas uczciwie wymagać, nie jesteśmy w stanie dostarczyć Państwu Towarów w terminie określonym w niniejszych Warunkach. W takich przypadkach jesteśmy zobowiązani poinformować Państwa o tym fakcie bez zbędnej zwłoki i zwrócić Państwu Całkowitą Cenę za Towary już zapłaconą, w terminie 14 dni od daty powiadomienia o odstąpieniu od Umowy. Zwrócimy Państwu Całkowitą Cenę za Towary zapłaconą w taki sam sposób, w jaki zapłacili Państwo Całkowitą Cenę, bez uszczerbku dla prawa do uzgodnienia z Państwem innej metody zwrotu, pod warunkiem że nie zostaną Państwo obciążeni żadnymi dodatkowymi opłatami z tym związanymi.

8.11.   Przysługuje nam prawo odstąpienia od Umowy również w przypadku, gdy nie odebraliście Państwo Towaru w terminie 5 dni roboczych od dnia, w którym staliście się Państwo zobowiązani do odbioru Towaru.   

 

  1.   SKŁADANIE SUGESTII I SKARG

9.1.    Jako Konsument masz prawo zgłaszać swoje uwagi i reklamacje pisemnie, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@deminas.pl.

9.2.   O rozpatrzeniu Twojej sugestii lub skargi powiadomimy Cię drogą mailową, wysyłając wiadomość na Twój adres e-mail.

9.3.    Organem nadzorczym jest przede wszystkim Słowacka Inspekcja Handlowa (SOI), Inspektorat SOI Regionu Prešov, z siedzibą pod adresem: Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1, numer telefonu:  051/7721597.

9.4.    Wniosek o przeprowadzenie kontroli możesz złożyć również w formie elektronicznej, za pośrednictwem platformy dostępnej na stronie internetowej, jeżeli nie jesteś zadowolony ze sposobu rozpatrzenia Twojego wniosku lub skargi: https://www.soi.sk/sk 

 

  1.   ALTERNATYWNE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW Z KONSUMENTEM

10.1. Masz prawo skontaktować się z Nami z żądaniem zadośćuczynienia, wysyłając wiadomość e-mail na adres: info@deminas.pl, jeśli nie jesteś zadowolony ze sposobu, w jaki rozpatrzyliśmy Twoją skargę lub uważasz, że naruszyliśmy Twoje prawa. Jeśli odpowiemy negatywnie na Twój wniosek lub nie odpowiemy na niego w ciągu 30 dni od jego wysłania, masz prawo złożyć wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozstrzygania sporów z podmiotem zajmującym się pozasądowym rozstrzyganiem sporów („Podmiot”) zgodnie z ustawą nr 391/2015 Dz.U. o pozasądowym rozstrzyganiu sporów oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw, z późniejszymi zmianami („Ustawa o pozasądowym rozstrzyganiu sporów”).

10.2. Podmiotami są organy władzy i upoważnione osoby prawne zgodnie z § 3 ustawy o alternatywnych metodach rozwiązywania sporów, a ich lista jest publikowana na stronie internetowej Ministerstwa Gospodarki Republiki Słowackiej: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1

10.3.  Możesz złożyć propozycję w sposób określony w art. 12 ustawy o alternatywnych metodach rozwiązywania sporów. 

10.4.  Masz również prawo do wszczęcia pozasądowego postępowania w sprawie rozstrzygnięcia sporu online za pośrednictwem platformy ODR dostępnej na stronie internetowej https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297, lub  https://consumer-redress.ec.europa.eu/site-relocation_en?event=main.home2.show&lng=SK.&prefLang=pl

 

  1.  Postanowienie końcowe
  1. Wszelką korespondencję pisemną będziemy dostarczać pocztą elektroniczną. Nasz adres e-mail znajduje się w sekcji „Nasze Dane Identyfikacyjne”. Korespondencję będziemy dostarczać na Twój adres e-mail podany w Umowie, na Twoim Koncie Użytkownika lub za pośrednictwem którego się z nami skontaktowałeś/aś.
    1. Umowa może zostać zmieniona wyłącznie za naszą pisemną zgodą. Jesteśmy jednak uprawnieni do zmiany niniejszych Warunków, ale zmiana ta nie będzie miała wpływu na Umowy już zawarte, a jedynie na Umowy, które zostaną zawarte po dacie wejścia w życie niniejszej zmiany.
    2. W przypadku wystąpienia siły wyższej lub zdarzeń niemożliwych do przewidzenia (klęski żywiołowe, pandemia, zakłócenia w działalności operacyjnej, przerwy w działaniu podwykonawców itp.) nie ponosimy odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku lub w związku z siłą wyższą lub nieprzewidzianymi zdarzeniami, a jeżeli sytuacja ta trwa dłużej niż 10 dni, zarówno My, jak i Ty mamy prawo odstąpić od Umowy w formie pisemnej.
    3. 3. Integralną część Regulaminu stanowi wzór formularza reklamacyjnego (załącznik nr 1) oraz wzór formularza odstąpienia od Umowy wraz z pouczeniem (załącznik nr 2).
    4. Umowa, w tym Regulamin, jest przez nas archiwizowana w formie elektronicznej, ale nie jest dla Ciebie dostępna. Niemniej jednak zawsze otrzymasz niniejszy Regulamin oraz potwierdzenia Zamówienia wraz z podsumowaniem Zamówienia pocztą elektroniczną, dzięki czemu zawsze będziesz mieć dostęp do Umowy, nawet bez Naszej współpracy. Zalecamy, abyś zawsze zapisywał potwierdzenie Zamówienia i Regulamin.
    5. Nasza działalność nie podlega żadnym kodeksom postępowania zgodnie z art. 2 lit. I) ustawy o ochronie konsumentów.
    6. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 1.7.2024 r.

 

ZAŁĄCZNIK NR 1 - FORMULARZ REKLAMACYJNY

Formularz reklamacyjny

Sprzedawca - przedsiębiorca: Naturzon s.r.o. z siedzibą w Tolstého 3237/13, 05801 Poprad, Słowacja, REGON: 52131050, NIP: 2120901948, VAT ID: SK2120901948 zgodnie z § 4, zarejestrowana w Rejestrze Handlowym Sądu Rejonowego w Prešov, wydział Sro, numer wpisu 37511/P, info@deminas.pl 

Informacje o kliencie (nadawca):

Imię i nazwisko:

 

Adres:

 

Email:

 

Nr telefonu:

 

Numer konta bankowego (IBAN):

 

Informacje o reklamowanym towarze:

Nazwa towaru:

 

Numer zamówienia:

 

Inne dodatkowe informacje:

 

Opis reklamacji (wady):

 

 

 

Jako klient sprzedawcy proszę o rozpatrzenie mojej reklamacji w następujący sposób:

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

..............................
Miejsce i data

..............................
Podpis klienta

..............................
Podpis sprzedającego

Dalsze informacje o reklamacji (oświadczenie sprzedawcy):



 



 



 

 

!!! Adres zwrotu produktów - produkty wyślij na ten adres:!!!

 

Fulfillment.cz - Naturzon, 

CTPark Prague North Hala D8.7 B

277 45

Úžice – Kozomín

Czechy

:

 

ZAŁĄCZNIK NR 2 – FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY

 

ODSTĄPIENIE OD UMOWY KUPNA ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ

dla sklepu internetowego

 

(Proszę wypełnić i przesłać ten formularz tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy.)

 

 

Sprzedawca: Naturzon s.r.o. z siedzibą w Tolstého 3237/13, 05801 Poprad, Słowacja, REGON: 52131050, NIP: 2120901948, VAT ID: SK2120901948 zgodnie z § 4, zarejestrowana w Rejestrze Handlowym Sądu Rejonowego w Prešov, wydział Sro, numer wpisu 37511/P, info@deminas.pl 

 

Konsument (kupujący):

Imię i nazwisko:

 

Adres:

 

Email:

 

Nr telefonu::

 

Numer zamówienia:

 

Numer konta bankowego (IBAN):

 

 

Oświadczam, że odstępuję od umowy kupna wyżej wymienionego towaru i jednocześnie korzystam z prawa do zwrotu pełnej ceny opłaconego towaru, zwrotu kosztów transportu towaru do mnie:

 

Nazwa towaru/ ilość/ cena jednostkowa:

 

Nazwa towaru/ ilość/ cena jednostkowa:

 

Nazwa towaru/ ilość/ cena jednostkowa:

 

Nazwa towaru/ ilość/ cena jednostkowa:

 

Nazwa towaru/ ilość/ cena jednostkowa:

 

Nazwa towaru/ ilość/ cena jednostkowa:

 

 

Data zamówienia towaru / data otrzymania*..............

 

 

W................................................. dnia ................................................. 

 

Podpis konsumenta..................................................................

 

Niepotrzebne skreślić.

 

 

 

Proszę odesłać nam towar pocztą na adres:

Fulfillment.cz - Naturzon, 

CTPark Prague North Hala D8.7 B, 

277 45, Úžice - Kozomín, 

Czechy

POUCZENIE O KORZYSTANIU Z PRAWA ODSTĄPIENIA KONSUMENTA OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ ORAZ UMOWY ZAWARTEJ POZA LOKALEM SPRZEDAWCY

 

Sprzedawca:

Naturzon s.r.o., Tolstého 3237/13, 05801 Poprad, Republika Słowacka, REGON: 52131050, wpisana do Rejestru Handlowego Sądu Rejonowego w Prešov, wydział Sro, numer wpisu 37511/P (zwana dalej „Sprzedawcą”); www.deminas.pl.

 

Konsument:

Osoba fizyczna, która zawierając i wykonując umowę konsumencką nie działa w ramach swojej działalności gospodarczej lub innego rodzaju działalności gospodarczej. 

 

  1. Prawo odstąpienia od umowy

 

Masz prawo odstąpić od niniejszej umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy. 

W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pocztą elektroniczną) przesłanego na następujący adres: info@deminas.pl.

 

W tym celu możesz skorzystać z przesłanego przez nas wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak jego użycie nie jest obowiązkowe. Jeśli jesteś zainteresowany, możesz również wypełnić i przesłać wzór formularza odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną za pośrednictwem naszego formularza internetowego: https://shoptet.onclck.cz/deminas.cz/www/?lang=pl 

 

Jeśli skorzystasz z tej możliwości, niezwłocznie potwierdzimy otrzymanie informacji o odstąpieniu od umowy za pośrednictwem poczty elektronicznej.

 

Termin odstąpienia od umowy jest zachowany, jeżeli wyślesz informację o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu odstąpienia od umowy. 

 

  1. Skutki odstąpienia od umowy

Po odstąpieniu od umowy zwrócimy Ci wszystkie dokonane przez Ciebie płatności związane z zawarciem umowy, w tym koszty dostarczenia Towaru. Nie dotyczy to dodatkowych kosztów, jeżeli wybrałeś inny sposób dostarczenia niż najtańszy, standardowy sposób dostarczenia oferowany przez nas.

 

Zwrot płatności zostanie Państwu zwrócony nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez nas oświadczenia o odstąpieniu od niniejszej umowy. Możemy wstrzymać się z odesłaniem towaru na nasz adres lub dostarczeniem dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użyli Państwo w zamówieniu, chyba że wyraźnie zgodzili się Państwo na inny sposób płatności, bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

 

  1. Jak zwrócić towar 

Zwracany towar należy odesłać do nas pocztą na następujący adres: Fulfillment.cz - Naturzon, CTPark Prague North Hala D8.7 B, 277 45, Úžice - Kozomín, Republika Czeska. Nie wysyłaj towaru za pobraniem.

 

Musisz odesłać towar nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym skorzystałeś z prawa odstąpienia od umowy. Termin uważa się za zachowany, jeżeli odeślesz towar przed upływem terminu 14 dni.

Ponosisz bezpośrednie koszty zwrotu towaru. Szacunkowy koszt tych kosztów wynosi 10 euro.

Odpowiadasz za jakiekolwiek zmniejszenie wartości towarów wynikające z obchodzenia się z nimi w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności towarów.